Banebooking

Booking af en bane foregår via Klubmodulet – se link øverst i menuen.

Du skal være oprettet i Klubmodul med en profil og have betalt kontingent for at kunne booke baner i Farum Tennisklub.

Om sommeren er banebooking gratis, hvorimod en bane indendørs kun kan bookes mod betaling for banetimen.

Booking af bane – Udendørs
Log ind i Klubmodul, vælg “Udendørs” området, klik på bane/tid, vælg medspiller i klubben eller gæst (en gæst koster kr. 50,-) og klik på ”Book banen”.
Banebookingen bekræftes med en sms/mail og fremgår også af ”mine tilmeldinger”.

Booking af bane – Indendørs (hallen)
Klubmodul fungerer på den måde, at du skal betale for banen først, så der skal “penge på kontoen” før du får lov til at booke banen.
Log ind på Klubmodul, vælg “indendørs” området, find den pris du skal betale for banen og acceptér betingelserne. Herefter kommer du til betalings-dialogen hvor Dankort kortoplysningerne indtastes og der betales.
Vær opmærksom på, at du nu desværre logges ud af systemet (teknisk årsag), men så log ind igen (gem evt. dine oplysninger), og nu er der penge på kontoen.
Vælg banen du ønsker at booke, vælg din medspiller (eller gæst) og tryk “book banen”.

Hvis du er juniorspiller og deltager på et træningshold, kan du booke en bane med en forælder/bedsteforælder og kun betale 50,- for banelejen. Forælderen/bedsteforælderen behøver ikke være medlem af FTK for at kunne spille med. Når banen skal bookes, vælges bane til 50,- og dernæst vælger I enten boldkanon som makker eller en anden juniorspiller (efter aftale med vedkommende). På den måde bliver din banebooking korrekt registreret.

Bookingen bekræftes med en sms/mail og fremgår også af “mine tilmeldinger”.

Sletning af en banebooking
Når du logger ind og går ind under Indendørs/Udendørs, kan du se dine bookinger og slette dem igen.
Sletning af Udendørsbaner: Da du ikke betaler for banerne udendørs, sker der blot en annullering af bookingen, hvilket bekræftes med en sms/mail.
Betaling for gæstespil refunderes ikke.
Sletning af Indendørsbaner: Da du betaler for banerne indendørs, vil betaling for en booking blive ført tilbage på profilen (kontoen) med det beløb, du har betalt for banen. Sletningen bekræftes ved en sms/mail. Booking på profilen kan så bruges på den næste booking til den samme pris.

Saldo på profilen/kontoen 
Du kan desværre ikke se saldoen på din profil, men hvis banepriserne kommer frem, har du ingen saldo på kontoen. Du kan også følge med i sine betalinger og bookinger under ”mine tilmeldinger” på din profil. Du kan også blot at prøve at booke og se om bookingen går igennem. Hvis ikke den går igennem, men vil have betaling, så er der altså ikke penge på kontoen.
En saldo består ikke af et beløb, men af en pris på bookingen. Har du derfor betalt kr. 85 for din bane, kan du ikke booke en bane til kr. 160,- og blot betale differencen. Man skal booke til den samme pris. Har du derfor betalt kr. 85, eller har kr. 85 på din konto, så kan du ikke derefter betale kr. 160 og booke en bane til kr. 160. Du skal have brugt din betaling på kr. 85 til en booking.

Antal samtidige bookinger
I sommersæsonen:
– Udendørs grusbaner kan du have 2 samtidige bookinger.
– Indendørs kan du have 2 samtidige bookinger.

I Vintersæsonen
– Indendørs kan du have 2 samtidige bookinger.
– I særlige perioder vil der blive åbnet op for flere bookinger ad gangen.

Hvor langt frem kan man booke baner
Baner i sommersæsonen (både udendørs- og indendørsbaner) kan ske 8 dage frem.
I vintersæsonen (indendørsbaner) kan booking normalt ske 8 dage frem, men i perioder vil der være åbent for at booke 14 dage frem.