FitnessTennis

BEMÆRK! FitnessTennis er pt. udsat. Vi arbejder på at finde tid, der passer med de andre træninger. Kontakt trænerne, hvis du har spørgsmål, evt. om planerne for hvornår det starter igen.

FitnessTennis (af nogle kaldet CardioTennis) er på samme tid tennis og fitness, blidt og hårdt, sjovt og hårdt, samt nemt og hårdt. Kom selv og se hvordan det kan lade sig gøre..

I FitnessTennis kombineres forskellige tennisboldøvelser med øvelser fra fitnesscentret. Således er alle deltagere sikret motion med høj puls og udfordringer, selvfølgelig tilpasset den enkelte deltagers fysiske formåen og ønsker. I CardioTennis fokuseres der på bevægelse, gentagelse af slag, sjove spil og øvelser og ikke på det rent slagtekniske. Alle kan deltage uanset niveau, og vi garanterer at der bliver brændt kalorier af.

En træningstime er opbygget af 1) ca. 5 minutters opvarmning, 2) ca. 50 minutter med hhv. tennis & bevægelses-træning, og 3) ca. 5 minutters “cool-down” med evt. udstrækning.

Det er erfarne instruktører der står for TennisFitness, og som har indgående kendskab til både tennistræning og fysisk træning for tennis-motionister.

Hvem kan deltage

TennisFitness er for alle der er fyldt 15 år. Er du ikke det, skal du først henvende dig til cheftræneren, for at få dispensation til at deltage. Både medlemmer og ikke-medlemmer kan deltage (dog til forskellige pris, se nedenfor).

Hvad enten du har spillet tennis i årevis, eller er helt grøn – hvis du ønsker at komme i form og brænde kalorier af på en ny og sjov måde, så er TennisFitness sagen. Alle kan være med – din tenniskunnen er IKKE i centrum! Vi tilpasser træningen, og du har altid mulighed for at holde pauser og gøre øvelserne i dit eget tempo.

Tidspunkter

Annonceres senere

Priser

Prisen er kr. 50,- per gang for medlemmer af FTK, og kr. 75,- hvis du ikke er medlem. Ikke-medlemmer bedes afregne med instruktøren, inden timen starter.

Tilmelding

Der er ingen tilmeldingskrav pt. Du møder bare op. Der kan dog maks. være ca. 12 deltagere per gang, så først til mølle princippet gælder.

Andet

HUSK(!) at gøre din træner opmærksom på, inden træningen starter, hvis du har fysiske begrænsninger, vi skal tage hensyn til!